Vedlejší účinky kreatinu

Pravděpodobně neexistuje látka, která by byla rekreačními i výkonnostními sportovci z oblasti silových sportů více diskutována. Pro svaly i mozek představuje kreatin zdroj energie a v lidském těle se vyskytuje i přirozeně. Jedná se o látku s širokým terapeutickým i lékařským využitím, většina lidí si o něm ale hledá informace spíše v souvislosti se sportovní výživou. O jeho benefitech, mezi které patří zvýšení fyzické síly, obecně lepší funkčnost svalů i rychlejší regenerace, se lze dočíst mnohé. Komplexní pohled, který by měl mít každý, kdo se zaobírá myšlenkou na užívání kreatinu, ale zahrnuje i potenciální vedlejší účinky kreatinu. Jaké to jsou? A lze je případně eliminovat? A co dělat, pokud se skutečně objeví?

0kreatin

Mýty vs. skutečnost

Více než kdy jindy je v dnešní době třeba informace pečlivě vážit. Ne všechno, co je psáno, je také dáno. Často se mluví o tom, že užívání kreatinu vede ke křečím, tato informace se ale nezakládá na pravdě a uvedené tvrzení není podporováno relevantními vědeckými studiemi.

Skutečné vedlejší účinky

1.-Skutečné-vedlejší-účinky

Obecně platí, že kreatin by měl člověk užívat pouze v souladu s doporučeními profesionála v oboru sportovní výživa nebo lékaře. Stejně tak je třeba se při náznacích jakýchkoliv problémů a nežádoucích vedlejších účinků s lékařem poradit o dalším postupu a případném vysazení doplňkového kreatinu z diety. Avšak to se za 15 let sportovních zkušeností Jiřího Borkovce – profesionálního kulturisty - ještě nestalo ani jednou a sám kreatin nabízí spíše více výhod, než nevýhod.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.