Příjem proteinů během hubnutí

Proteiny jsou pojem, který je v poslední době skloňován ve všech pádech. Většinou je to ve spojitosti s posilováním a růstem svalové hmoty, neboť je všeobecně známé, že bílkoviny jsou jejím základním strukturním prvkem. Mnohem větší zmatení ale panuje v souvislosti s příjmem proteinů v období diety s cílem redukovat hmotnost. Mnoho lidí má proteiny stále spojené pouze s posilováním a předpokládá, že během hubnutí nemá jejich příjem buď vůbec žádný význam, nebo je dokonce kontraproduktivní. Je to ale skutečně tak? Mohou být proteiny důležitý i při hubnutí?

4a

Bez proteinů se neobejdeme

4b

Bez ohledu na to, zda trénujete na Olympijské hry, nebo zda hubnete do plavek, proteiny jsou jednou ze základních živin, bez které se naše tělo neobejde. Pro nesportovce stačí přijímat proteiny v běžné stravě, pokud ale během diety sníží celkový objem přijímané energie, může se stát, že dodávané proteiny najednou nebudou tělu stačit a začne je brát ve svalech. Úbytek svalové hmoty ale není to, co od hubnutí většinou očekáváme. Na váze se většinou neprojeví, a navíc se člověk bude cítit unavenější. Nedostatek proteinů navíc zpomalí celý metabolismus a ve chvíli, kdy se člověk rozhodne s dietou skončit, kila budou opět přibývat rychleji než předtím. Dostatečný příjem proteinů je tak zásadní i pro minimalizaci obávaného jo-jo efektu.

Kvalita především

4c

Z výše uvedeného je zřejmé, že proteiny nejen, že dietě neškodí, naopak jsou pro její efektivitu naprosto zásadní. Je však třeba, aby se tělu dostávalo pouze proteinů opravdu kvalitních, tj. těch, které nalezneme v libovém mase, rybách, nízkotučných mléčných výrobcích apod. Možností jsou i speciální proteinové nápoje, je však třeba je konzumovat jen jako doplňky, nikoliv náhradu pestré stravy.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.