Potraviny pro růst svalů

Až příliš často se sportovci, kteří tvrdě trénují v posilovnách a fitness centrech, podivují na tím, že i přes svoji úpornou snahu nedosahují výsledků, jaké očekávali. Velmi často jsou tím pravým důvodem chyby v dietě. Správná strava je totiž stejně důležitá jako intenzivní cvičení a dostatečně dlouhý čas na regeneraci. Jaké potraviny tedy na jídelníček sportovce rozhodně patří?

prot

Ke svalům skrze proteiny i sacharidy

Základním stavebním materiálem svalů jsou bílkoviny – proteiny. Bez dostatečného přísunu proteinů nemůže tělo budovat nová svalová vlákna ani regenerovat ta, která byla poškozena při tréninku. Je tedy zřejmé, že bez dostatečného přísunu proteinů nelze svalovou hmotu budovat a dieta se neobejde bez potravin obsahujících bílkoviny.

Kromě bílkovin je však třeba dodat tělu i sacharidy, které mu poskytnou energii nezbytnou pro vlastní cvičení. Zmíněné proteiny proto musí doplňovat i dostatečné množství kalorií v podobě sacharidů a tuků.


bodyflexnutrition doporučuje

protein

Nabídka proteinů


Co jíst?

Následující seznam obsahuje příklady potravin, které sportovcům pomohou dodat potřebné živiny v dostatečném množství. Nejde samozřejmě o seznam vyčerpávající, vyjmenované potraviny ale patří mezi ty, které si zkušení sportovci do své diety často a rádi zařazují.

Libové drůbeží a červené maso

Libové maso je ideálním zdrojem proteinů a v jídelníčku sportovce má své pevné místo. To platí stejně tak pro drůbeží jako pro hovězí či vepřové. Je však třeba dávat pozor na to, aby bylo drůbeží maso zbaveno kůže, hovězí a vepřové má být potom netučné.

Vejce

Ne náhodou jsou vejce vděčnou snídaní nejen mnoha filmových boxerů, ale i mnoha skutečných sportovců. Vejce jsou na proteiny velmi bohatá a sportovec s nimi chybu rozhodně neudělá. Oproti zažitým mýtům navíc vejce nezvyšují hladinu cholesterolu a jejich konzumaci tak lze doporučit.

Ryby a mořské plody

Ryby a mořské plody představují méně tučnou alternativu k červenému masu. Poskytují velké množství proteinů se současným nízkým příjmem kalorií. Ryby tak lze velmi dobře využít k „vyladění“ diety.

Oves

Ovesné cereálie jsou pro sportovce ve fázi budování svalové hmoty ideální snídaní. Oves doplňuje díky vysokému obsahu hořčíku či vlákniny další potraviny bohaté na proteiny a např. zajišťuje dostatečnou hladinu elektrolytů, jejichž nedostatek může budování nové svalové hmoty bránit.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.