Podpora imunity

4

 

V těchto dnech si více než kdy jindy uvědomujeme, že lidské zdraví není věcí samozřejmou. I proto nás dnes více zajímá, jak posílit svůj imunitní systém. Právě ten je totiž nejdůležitější linií obrany organismu. Co tedy dělat, aby kdykoliv, kdy se objeví zvýšené riziko nákazy, bylo naše tělo připravené reagovat? Jak lze podpořit naši imunitu?

Co jíst?

Správná dieta je pro imunitní systém naprosto zásadní. Obecně lze říct, že základem je strava vyvážená a bohatá na vitamíny i minerální látky. Budeme-li chtít být o trochu konkrétnější, řekneme, že tělu je třeba dodávat dostatek bílkovin zajišťujících potřebné aminokyseliny, stejně jako esenciální mastné kyseliny.

Vynechat nemůžeme ani probiotika jež pomáhají udržovat střevní mikroflóru v dobré kondici. Právě „správné“ bakterie žijící ve střevech jsou pro imunitní systém nesmírně důležité. Mezi potraviny obsahující probiotika patří kysané mléčné výrobky, např. jogurty, kefíry apod.

Pro imunitu je z vitamínů důležitý nejen známý vitamín C, významnou roli hrají i vitamíny A, B či D. Z toho je zřejmé, jaký význam hraje pro posilování imunity ovoce a zelenina. Důležité je také doprovodit příjem vitamínů minerálními látkami, především selenem a zinkem.

Co dalšího lze pro posílení imunity udělat?

Pro imunitní systém je důležitý i dostatek spánku a obecně odpočinku, avšak včetně toho aktivního. Pohyb např. v podobě procházek je nedílnou součástí posilování imunity. I proto, že pomůže odbourávat stres, který na imunitu působí jednoznačně negativně. Zkuste zapomenout na všechny starosti a dělejte to, co vás baví!

Opomenout nelze ani postupné otužování, které imunitu taktéž posílí. Začít je s ním samozřejmě třeba v době, kdy je nižší riziko onemocnění. Naše imunita je složitý a komplexní systém, pro svoje správné fungování ale potřebuje, abychom se o něj starali s maximální péčí!

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.