K čemu je dobrý běh?

0c

Běhání lze bez nadsázky označit jako fenomén dnešní doby a věnují se mu lidé bez ohledu na věk, pohlaví či povolání. Pravděpodobně každý z běžců by vám však na otázku „proč jste se rozhodl/a běhat?“ odpověděl jinak, a právě v tom tkví kouzlo a krása běhu. Běhání může dát každému něco a pozitivních věcí, které může člověku do života přinést je opravdu hodně. Jaké jsou tedy ty hlavní důvody proč běhat? K čemu je běh vlastně dobrý?

Běh pro zdraví a kondici

1.-Běh-pro-zdraví-a-kondici

Na začátku výčtu hlavních výhod běhání nelze nezmínit jeho blahodárný vliv na fyzickou kondici a celkový zdravotní stav běžců. Běhání je maximálně účinnou formou tréninku a posilování srdce a oběhového systému. Již tři až čtyři půlhodinové výběhy týdně vás posunou mezi nadprůměrně zdatnou část populace. Běh také díky výše uvedenému významně snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění a obecně posiluje imunitní systém. Běžci jsou méně nemocní a rychleji se z nemocí dostávají.

Běh pro hubnutí

Běhání, stejně jako další aerobní sporty, je pro snižování hmotnosti ideální. V kombinaci s vhodnou dietou (ale i malým pomocníkem – spalovačem tuku) vám půjde spalování tuků prakticky samo. Běhání navíc zcela přirozeně nutí běžce přijímat v dostatečném množství tekutiny, což je při snaze o snížení hmotnosti významný prvek.

Běh přístupný každému

Nechcete investovat do drahých vstupů do fitness center nebo se v okolí vašeho bydliště žádné nenachází? Nechce se vám ani utrácet horentní částky za cvičební stroje? Není nic jednoduššího než vyběhnout ze dveří a běžet. K běhu potřebujete jen a pouze dobré boty (a pokud se necháte inspirovat některými africkými běžci tak ani ty ne). Vše ostatní jako sport-testery, GPS navigace a další pomůcky jsou jen a pouze nadstavbou, která může běhu přidávat na zajímavosti, ale každý běžec se bez nich snadno obejde.

Čas na sebe

Na běhu je krásné i to, že člověk má čas soustředit se jen na své myšlenky, nechat je volně plynout a psychicky si přitom odpočinout. Běžce neruší žádné vnější vlivy, vnímá jen ubíhající krajinu a sebe sama. Stresy a deprese mizí a nahrazuje je radost z pohybu a uspokojení z kvalitního sportovního výkonu.

Běhání v každém věku

2.-Běhání-v-každém-věku

Běh je jeden z mála sportů, kterému se mohou věnovat děti stejně jako jejich osmdesátiletí praprarodiče. I maraton zná celou řadu svých pokořitelů s věkem přesahujícím osmdesát či více let. Běžec si vždy diktuje své vlastní tempo i objem výkonu. Výsledkem je, že běh si rozumí s každou generací.

Běh není soupeření

3.-Běh-není-soupeření

Na rekreačním běhání je příjemné i to, že nejde o porážku soupeře. Rekreační běžec běhá pro čistou radost z pohybu, nikoliv pro vítězství. Není třeba se stydět za horší čas (pokud nechcete, neměřte jej vůbec, o čas přece nejde), není třeba zvyšovat výkony nad hranici, kdy vám již běhání nepřináší potěšení, o ničem z toho běh není.

Líbil se Vám článek? Pokud ano, můžete si přečíst více článku v našem blogu či zhlédnout videa na našem youtube kanálu.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.