Jaký protein pro začátečníky?

Rozhodnutí udělat něco se svojí postavou a nabrat svalovou hmotu je často doprovázeno intenzivním studiem nekonečného množství (nejen) internetových pramenů. Zájemce o vypracované svalstvo je tak většinou zahlcen nepřeberným množstvím „zaručených“ rad a „stoprocentních“ návodů. Pro začátečníky není v takové situaci snadné vybrat si z nich ty, které jsou pro ně vhodné a skutečně jim pomohou k dosažení vysněných cílů. Výběr správného proteinu je přitom jedním z typických problémů sportovců, kteří s posilováním začínají.

 

Proč proteiny?

Proteiny neboli bílkoviny mají v lidském těle celou řadu funkcí, pro sportovce je důležité to, že jsou základním stavebním kamenem naší svalové hmoty. Každý člověk musí denně přijmout určité množství bílkovin, aby uspokojil potřebu svého těla. Sportovci, jejichž cílem je nabrat svalovou hmotu, potřebují proteinů logicky více, než člověk, který netrénuje.

Zatímco běžnému člověku stačí necelý 1 g proteinů na kilogram tělesné hmotnosti denně, pro některé profesionální sportovce může denní dávka činit až 5 g na kilogram (tyto hodnoty se však týkají pouze profesionálů, rekreační sportovci je v tomto ohledu nesmí kopírovat!)

Přijímané bílkoviny by přitom měly pocházet především z běžné stravy, proteinové suplementy jsou vhodné jako doplněk, nikoliv hlavní zdroj bílkovin. Přesto se bez nich sportovci v tréninku většinou neobejdou. Jak by tedy k jejich výběru měl začátečník přistupovat?


bodyflexnutrition doporučuje

protein

Nabídka proteinů


Jaký protein vybrat?

Zkušení sportovci mohou postupem času dospět k tomu, že jejich specifickým potřebám vyhovuje některý z méně rozšířených proteinových suplementů, pro začátečníky lze však ve většině případů doporučit ten nejběžnější – syrovátkový.

Syrovátkový protein je velmi dobře dostupný a mezi sportovci oblíbený, důvodem je především jeho efektivita. Mezi jeho výhody patří fakt, že obsahuje hned všech devět esenciálních aminokyselin a také to, že že jej tělo dokáže snadno vstřebat. Díky tomu se rychle dostává do krevního oběhu a ihned se zapojuje do oprav svalových vláken poškozených při cvičení i tvorby nových. Výhodou je i nízký obsah laktózy a snadná stravitelnost.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.