Jaké potraviny jíst pro posílení imunity?

5

 

Imunitní systém představuje první linii obrany proti virům a bakteriím ohrožujícím neustále naše tělo. Silná imunita má moc zabránit onemocnění, případně významně snížit závažnost jeho průběhu. I pro imunitu ale platí, že bude silná a fungující jen tehdy, když o ní budeme řádně pečovat a dodávat tělu vše, co v tomto ohledu potřebuje. Zásadní význam má v tomto ohledu správná dieta a vyvážená strava. Co to ale znamená konkrétně? Jaké potraviny jsou pro posílení imunity nejlepší?

Ovoce a zelenina jako základ

Fakt, že ovoce a zelenina patří mezi zdraví prospěšné potraviny s pozitivním vlivem na imunitu, není nikterak překvapivým. Ovoce i zelenina obsahují celou řadu důležitých látek a živin. Mezi ty nejdůležitější patří vitamíny (pro imunitní systém jsou důležité především vitamíny A – D) a minerální látky.

Typickým příkladem ovoce pro posílení imunity je citron a obecně citrusové plody, především díky vysokému obsahu vitamínu C. Ten se však v hojné míře vyskytuje i v kiwi, brusinkách, nebo třeba v brokolici. Mrkev je zase bohatou zásobárnou vitamínu A.

Z červené řepy si zase naše tělo rádo vezme minerály jako draslík, hořčík, vápník i železo. Čočka a další luštěniny zase obsahují zinek. Obecně lze nicméně říct, že chybu neuděláte s žádným druhem ovoce nebo zeleniny.

Probiotika a prebiotika pro střevní mikroflóru

Jednou z nejdůležitějších součástí imunitního systému je trávicí ústrojí. Právě tam totiž „hodné“ bakterie likvidují patogenní mikroorganismy. Pro tuto bohulibou činnost potřebují vhodné prostředí. Zatímco probiotika označují potraviny přímo s obsahem užitečných bakterií, prebiotika napomáhají jejich množení. Mezi potraviny, které obsahují užitečné bakterie patří plnotučné jogurty, kefír, acidofilní mléko, kysané podmáslí, ale také zrající a plísňové sýry, bryndza nebo třeba kysané zelí.

Další vhodné potraviny

K vyvážené stravě samozřejmě patří i další potraviny, např. ty s obsahem vlákniny, „dobrých“ tuků, esenciálních mastných kyselin atd. Chybu tak neuděláte ani s libovým masem, rybami nebo celozrnným pečivem.

Zapomínat byste neměli ani na další aktivity, které podporují naši imunitudostatek pohybu, relaxace, spánek a co nejméně stresu.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.