Jak zvýšit imunitu?

3

 

Na lidský organismus číhá celá řada nástrah a nebezpečí v podobě zákeřných bakterií a virů čekajících na ten správný okamžik. Naše tělo není naštěstí bezbranné, ve skutečnosti má k dispozici silné brnění – imunitní systém. Ale stejně jako je třeba se starat o skutečné brnění, neboť jinak by mohlo zreznout a přestat plnit svoji funkci, i imunita vyžaduje pravidelnou a důslednou péči. Jak ale konkrétně imunitní systém posílit? Co udělat, aby se naše brnění lesklo a zadrželo každou zbraň nepřítele?

Vyvážená strava jako základ úspěchu

Nikoho asi příliš nepřekvapí, že správná dieta se neobejde bez ovoce a zeleniny. Vitamíny, minerální látky, vláknina… to všechno jsou složky, bez kterých to nepůjde. Pro imunitu jsou nejvýznamnější vitamíny A, B (celá řada), D a samozřejmě známý vitamín C. Z minerálních látek lze jmenovat především selen a zinek.

Na druhou stranu je na místě omezit příjem tzv. jednoduchých cukrů, které společně s částí tuků (těmi, které se označují jako „špatné“) negativně ovlivňují bílé krvinky. Podstatná část funkce imunitního systému probíhá v trávícím traktu. Proto je významné přijímat i probiotika, která pomáhají vytvářet ve střevech optimální prostředí pro nám nakloněné bakterie.

I na psychice záleží

Je třeba mít na paměti, že i stres může naši imunitu negativně ovlivnit. Je proto ideální, pokud si každý den vyhradíme čas na své koníčky, při kterých zapomeneme na všechny své starosti. Ruku v ruce s relaxací jde i dostatek spánku, ten je pro imunitu obzvlášť důležitý. Neznamená to však, že by se člověk neměl hýbat, právě naopak! Cvičení a fyzická aktivita jsou pro imunitu velkou pomocí, stejně jako postupné otužování.

Všechna uvedená doporučení bychom přitom měli dodržovat celoročně, ve chvíli, kdy nastane období zvýšeného rizika je již většinou pozdě.

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.