Jak získat svalovou hmotu?

Kdo z nás by nechtěl disponovat postavou akční filmové hvězdy? Svaly ale člověku nenarostou samy od sebe, je k tomu potřeba dodržovat jistá pravidla. Až příliš mnoho lidí, kteří touží po osvalení své postavy, se ale vydává špatnou cestou, která k cíli nevede vůbec, anebo pouze nepříjemně dlouhou oklikou. Jaký je tedy nejlepší postup pro rychlé získání svalové hmoty? CO je třeba udělat, aby svaly rostly a člověk své snažení přetavil ve viditelný výsledek?

4

Svaly nejsou zadarmo

7

Nárůst svalové hmoty logicky znamená nárůst hmotnosti, a aby mohla hmotnost růst, je třeba více energie přijmout než vydat. Je ale nasnadě, že jen přijímáním energie člověk (bohužel) nezesílí. Tělu je potřeba naznačit, že by mělo produkovat více svalové hmoty a vytvořit mu k tomu podmínky. Výše uvedené lze shrnout do tří obecných podmínek, které je nutno naplnit:

  • Je třeba přijímat dostatečné množství potravy správného složení
  • Správně vedené cvičení
  • Dostatečná regenerace

Tyto tři podmínky jsou navzájem neoddělitelně provázané, a pokud naplnění kterékoliv z nich chybí, na svůj cíl můžeme rovnou zapomenout.

Dieta při posilování

8

V průběhu tréninkové kampaně musíme tělu dodávat všechny tři základní složky, bez kterých nemůže správně fungovat: sacharidy coby efektivní zdroj energie, proteiny jako stavební materiál svalů a „správné“ tuky pro jejich prorůstový vliv a obsah vitamínů. Potřebné množství jednotlivých složek je individuální a závisí na konkrétní situaci. Vždy je třeba vzít v potaz hmotnost i somatotyp sportovce. Nejlepší radou je v tomto případě poradit se s odborníkem na sportovní výživu.

Cvičení

6

Ačkoliv si noho lidí myslí opak, svaly nerostou v posilovně. Přesto je ale trénink a zatížení svalů nezbytnou podmínkou pro to, aby se nastartoval jejich růst. Posilovací cviky svaly aktivují a také při nich dochází k vyplavování růstového hormonu. Stejně jako u diety je na místě konzultace s odborníkem, který pro váš konkrétní případ určí ideální skladbu cviků a naučí vás je správně provádět.

Regenerace

5

Bez pořádné regenerace svaly nemohou růst, právě při odpočinku totiž dochází k rekonstrukci svalových vláken poškozených při tréninku a nárůstu nové svalové hmoty! Při honbě za velkými svaly mnoho lidí regeneraci „šidí“ a zbytečně tak snižuje efekt svého snažení.

Pouze správný poměr těchto tří složek umožní efektivní růst svalů!

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.