Jak nabrat svalovou hmotu?

 

0

Svět fitness můžeme rozdělit na dvě skupiny, lidé v té první se snaží svoji hmotnost zredukovat, cílem těch ve druhé skupině je potom téměř pravý opak – nárůst svalové hmoty. Stejně jako je hubnutí spojeno s celou řadou mýtů, legend a polopravd, týká se to samé i nabírání svalové hmoty. Rozhodně přitom nejde jen o vlastní cvičení, stejný význam má i životospráva a stravovací návyky, které musí trénink doplňovat. Zjednodušeně řečeno, je třeba, aby vytoužené svaly měly z čeho růst. Stejně tak platí (a opět je to podobné jako u hubnutí), že klíčem k úspěchu je psychika. Kudy tedy vede cesta k růstu svalové hmoty?

I psychika je důležitá!

Ponechme stranou konkrétní cvičební plány, těm se budeme věnovat někdy jindy, a zaměřme se spíše na obecná pravidla. Již bylo řečeno, že vrcholně důležitá je psychika. Skrze ní totiž vede cesta k neochotě činit jakékoliv kompromisy, které by mohly naši snahu zmařit. Poctivost, nekompromisní důslednost, pozitivní motivace: to jsou základní pravidla každého úspěšného sportovce. Konkrétně to zdaleka neznamená jen vůli k odcvičení celé sady, ale také k dodržování všech pravidel správné životosprávy. V tomto kontextu můžeme zmínit např. dostatek spánku, dostatečnou hydrataci, vyhýbání se alkoholu a kouření či již zmíněnou dietu koncipovanou tak, aby tělu nárůst svalů umožnila.


bodyflexnutrition doporučuje

protein

Nabídka proteinů


Jak na samotný nárůst

Pro nárůst svalové hmoty je dostatečný přísun bílkovin (proteinů). Ty by měly tvořit až 25 % složení jídla. Sacharidy a tuky, další dvě základní složky naší potravy bychom potom měli přijímat v poměru 60 % a 15 %. V průběhu procesu nabírání svalové hmoty je potřeba jíst často, třeba 6x až 7x denně, budete-li hladoví, žádných skvělých výsledků zkrátka nedosáhnete.

Rozhodli jste se vstoupit do procesu nabírání svalové hmoty? Nezbývá než vám popřát pevnou vůli a mnoho štěstí!

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.