Jak brát gainer?

V dnešní době mají příznivci posilování a fitness životního stylu na výběr z nepřeberného množství nejrůznějších potravinových doplňků. Druhou stranou mince je, že pro neodborníka je někdy obtížné se v takto široké nabídce vyznat. Mnohdy tak dochází k tomu, že sportovci užívají ten či onen suplement, aniž by přesně znali principy jeho fungování a správné dávkování. Týká se to samozřejmě i gainerů, jedněch z nepopulárnějších a nejčastěji používaných doplňků pro sportovce vůbec.

1

Co je to gainer a proč je užíván?

2

Pojem gainer je odvozen od anglického slova gain, tj. nabírat. Ne snad, že by tento doplněk zařídil nárůst svalové hmoty sám o sobě, pokud je ale používán správně, může sportovci v tomto procesu pomoci. Obecně jsou jako gainery označovány přípravky obsahující sacharidy a proteiny. Ty tvoří dva ze základních stavebních prvků lidského organismu a jsou samozřejmě důležité i při posilování. Sacharidy dodávají svalům energii a z proteinů jsou svaly vybudovány, význam jejich směsi je tak zřejmý.

Užívání gaineru

3

Pro způsob užívání bílkovin je důležitý poměr sacharidů a bílkovin, který je u různých přípravků odlišný. Typ gaineru by měl proto sportovec volit podle toho, která složka mu v jeho dietě schází. Nedochází u něj i přes tvrdý trénink k nárůstu svalové hmoty? Je na místě zvýšit příjem proteinů. Je problém v neschopnosti těla dostatečně regenerovat? Zvýšený příjem sacharidů může problém vyřešit. Vždy je ale třeba mít na paměti, že gainer je doplňkem a nenahrazuje kvalitní stravu.

Konkrétní dávkování potom nelze zobecnit, vždy záleží na konkrétním sportovci, jeho hmotnosti, ale také jeho dietě a v neposlední řadě i somatotypu. Vždy je tak na místě konzultace s odborníkem na sportovní výživu, který může na základě znalosti všech potřebných faktů určit ideální typ gaineru a jeho dávkování.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.