Co jíst na růst svalů?

0_3

Svalnaté tělo je cílem mnoha lidí, kteří kvůli němu neváhají investovat mnoho ze svého času a energie při náročném cvičení v posilovně. Právě poctivý trénink je samozřejmě základem, bez kterého si můžeme o nárůstu svalové hmoty jen zdát. Cvičení je ale třeba podpořit vhodnými změnami v jídelníčku, bez kterých je dosažení našich cílů buď o hodně těžší, nebo přímo nemožné. Co by tedy taková dieta při tréninku zaměřeném na růst svalů obsahovat měla a co by naopak obsahovat neměla? Ta základní pravidla shrnuje následující text.

Proteiny jako základ

1.-Proteiny-jako-základ_1

Základní složkou každé diety jsou při tomto typu tréninku bílkoviny neboli proteiny. Právě díky nim dochází k nárůstu svalové hmoty a díky nim si ji tělo dokáže také udržet. Kromě výše uvedeného však dokáží také dobře zasytit a podporují metabolismus. Proteiny jsou z chemického hlediska sestaveny ze dvaceti druhů aminokyselin, z nichž 11 si naše tělo vytvářet umí, 9 nikoliv. Ideální je konzumovat takové potraviny, které obsahují vyvážené množství obou typů aminokyselin.

Mezi vhodné potraviny patří ryby (v ideálním případě čerstvé, nikoliv mražené) nebo maximálně libové maso (i z masových vývarů se snažte odstranit veškerý tuk). Z uzenin dávejte přednost krůtí a kuřecí šunce, u té z hovězího nebo vepřového masa dbejte na to, aby měla maximální obsah svaloviny, a naopak málo tuků i soli. Z mléčných výrobků preferujte sýry a tvarohy, které obsahují méně než 20 % tuků v sušině. Proteiny dodávejte tělu v pravidelných intervalech v celkovém denním množství cca 1.7 g na 1 kg tělesné hmotnosti.

Sacharidy jako zásobárna energie

V podobě sacharidů dodáváme tělu energii, bez které se při tréninku neobejde. Vhodné jsou potom především ty, které patří do skupiny vláknin. Vhodné denní dávkování představuje 4-6 g sacharidů na 1 kg tělesné hmotnosti. Potraviny, jejichž prostřednictvím dodáme tělu tolik potřebnou energii, jsou např. rýže, ovesné kaše, brambory varného typu, celozrnné a vícezrnné pečivo, těstoviny (např. se špenátem) nebo sypané neslazené musli.

Tuky jedině zdravé

2.-Tuky-jedině-zdravé

Při snaze o nárůst svalové hmoty je obecně třeba příjem tuků výrazně snížit, to ale neznamená, že bychom je měli přestat konzumovat úplně. Je třeba naše tělo uklidnit tak, aby nezačalo v souladu se svými tisíciletými instinkty očekávat nedostatek a tuky si hromadit. Právě proto mu musíme tuky v určité míře stále poskytovat, vždy to ale musí být tuky kvalitní a tzv. zdravé.

Zdravé tuky mohou našemu tělu poskytnout např. vejce. Jedním z rozšířených mýtů je i ten, který upřednostňuje konzumaci bílků oproti žloutkům, ve skutečnosti je však vhodné konzumovat obě jeho části, i ve vztahu k dostatečnému příjmu zdravých tuků. Z podobně prospěšných potravin lze dále zmínit např. avokádo.

Poctivé cvičení a správně nastavená dieta představují klíč k úspěšnému tažení za velkými svaly, nepodceňujte proto ani jednu z těchto částí!

Líbil se Vám článek? Pokud ano, můžete si přečíst více článku v našem blogu či zhlédnout videa na našem youtube kanálu.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.